Embraer w ostatnich dniach dostarczył liniom Porter Airlines 50. samolot E195-E2, osiągając ważny kamień milowy w jednej z najbardziej dynamicznych ekspansji flotowych w Ameryce Północnej. Od momentu odebrania pierwszego odrzutowca E2 w grudniu 2022 r. Porter konsekwentnie realizuje strategię redefiniowania podróży lotniczych i podnoszenia standardów obsługi pasażerów.
Embraer E195-E2 numer 50 dla kanadyjskiego przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 19020211, napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1900 oraz rejestracji C-GKYW. E2 linii Porter zabierają na pokład 132 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej, ekonomicznej (2-2) ze zróżnicowanym odstępem między rzędami siedzeń od 36 cali z przodu kabiny, poprzez 34 w środkowej części, do 30 cali na jej końcu.
Kanadyjski przewoźnik zamówił łącznie 75 samolotów E195-E2 wraz prawami zakupu kolejnych 25 maszyn, co w przyszłości może oznaczać flotę liczącą nawet 100 nowoczesnych odrzutowców. Wprowadzenie E195-E2 umożliwiło Porterowi imponującą rozbudowę siatki połączeń w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, a także ekspansję na nowe rynki – na Karaiby, do Meksyku oraz Ameryki Środkowej.
Elementem tej odważnej strategii jest również przeniesienie charakterystycznego, podwyższonego standardu klasy ekonomicznej na popularne kierunki wakacyjne. W bieżącym sezonie linia uruchomiła 13 nowych tras do pięciu atrakcyjnych miast: Cancún, Puerto Vallarta, Nassau, Grand Cayman oraz Liberia w Kostaryce. Połączenia realizowane są z lotnisk w Toronto, Ottawie, Montrealu i Hamilton. Dostawa 50. samolotu E2 otwiera przed Porterem kolejne możliwości zwiększania oferowanej przepustowości i dalszego rozwoju siatki połączeń.
– Od momentu założenia Porter Airlines w 2006 r. naszym celem było podnoszenie poprzeczki i udowadnianie, że latanie w klasie ekonomicznej może być przyjemne dla każdego – podkreśla Michael Deluce, prezes i dyrektor generalny linii. – Wprowadzenie samolotów E2 pozwala nam znacząco przyspieszyć te działania, czyniąc z nas najszybciej rozwijającą się linię lotniczą w Ameryce Północnej w ostatnich trzech latach. To także jedyny przewoźnik w regionie, który nie oferuje środkowych miejsc na żadnym locie – dodaje.
Również Embraer zwraca uwagę na znaczenie tej współpracy. – Porter Airlines to prawdziwy disruptor na rynku lotniczym Ameryki Północnej – mówi Nigel Patterson, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu oraz szef regionu Ameryki Północnej w Embraer Commercial Aviation.
– Zaangażowanie linii w podnoszenie komfortu podróży pokazuje unikalne połączenie efektywności operacyjnej, wygody pasażerów i osiągów środowiskowych, jakie oferuje E195-E2.
Porter uzupełnia możliwości nowoczesnej floty rozbudowaną ofertą pokładową. Nagradzane doświadczenie pasażerskie dostępne jest dla wszystkich bez dodatkowych opłat i obejmuje m.in. serwis wina i piwa w szklanych naczyniach, wysokiej jakości przekąski oraz szybkie Wi-Fi umożliwiające strumieniowanie treści. Dynamiczny wzrost floty i sieci połączeń potwierdza transformację Porter Airlines w jednego z kluczowych graczy lotnictwa w Ameryce Północnej. Dzięki konsekwentnemu stawianiu na komfort i jakość obsługi linia na nowo definiuje sposób podróżowania dla milionów pasażerów.
Flota Porter AirlinesObecnie we flocie grupy Porter Airlines przewoźnika znajduje się 79 samolotów: 29 De Havillandów Canada DHC-8 Dash 8 (dawne Q400) oraz
50 embraerów E195-E2. Linia oczekuje na dostawę 25 samolotów E195-E2, a także posiada prawa zakupu kolejnych 25 maszyn tego typu.
E195-E2 - największy w rodzinie E-Jetów E2Embraer E195-E2, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do poprzedniego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2 600 mil morskich (4 800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców Embraera. Warto dodać, że podczas Farnborough Airshow 2024 brazylijski producent ogłosił serię
modernizacji rodziny E2 oraz E175-E1.
Według strony producenta (stan na 30 listopada br.) do tej pory zamówiono 467 embraerów E-jet E2, w tym 400 E195-E2, a dostarczono 181 samolotów z rodziny E2: 30 E190-E2 oraz 151 E195-E2.